Cliëntenraad Dagvoorziening
Zorgcentra De Betuwe hecht veel
waarde aan het oordeel en de mening van haar cliënten en wil daarom goed
naar hen luisteren. Daarom is het belangrijk dat er cliëntenraden zijn,
die de cliënten vertegenwoordigen.
Een cliëntenraad weet wat er leeft onder cliënten. Door goed
overleg te voeren met de cliëntenraad, kan Zorgcentra De Betuwe meer
rekening houden met de wensen en behoeften van cliënten. De
cliëntenraden zijn daarom van groot belang voor het reilen en zeilen van
de organisatie.
Wat doet een cliëntenraad?
Een cliëntenraad behartigt de gemeenschappelijke belangen van
cliënten. In de Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstellingen (WMCZ)
zijn de wettelijk erkende bevoegdheden van de cliëntenraden vastgelegd.
In een cliëntenraad praten en denken cliënten en/of vertegenwoordigers
van hen mee over alle onderwerpen die voor hen belangrijk zijn.
Cliëntenraden zijn gesprekspartners van het bestuur en management van
Zorgcentra De Betuwe over alle aspecten van de zorgverlening. De
cliëntenraad denkt mee en heeft invloed op belangrijke zaken die
cliënten aangaan. Daarnaast onderhoudt de cliëntenraad een netwerk van
relaties, zowel intern als extern met cliënten en cliëntenorganisaties.
Lokale en centrale cliëntenraad
Elke locatie van Zorgcentra De Betuwe heeft zijn eigen lokale
cliëntenraad, zo ook de Dagvoorziening. De centrale cliëntenraad
Zorgcentra De Betuwe bestaat uit afgevaardigden van de cliëntenraden van
de zes locaties van Zorgcentra De Betuwe.
Informatie en contact
Wilt u meer informatie of heeft u een vraag of probleem, dan kunt
u altijd bij de lokale cliëntenraad terecht. De cliëntenraad van de dagvoorziening is bereikbaar via cr-dagvoorzieningen@stzdb.nl.
U kunt ook contact opnemen met de ambtelijk secretaris van de
cliëntenraden van Zorgcentra De Betuwe, Irma Mommers. Dat kan via
06-22916408 of i.mommers@stzdb.nl. |